سی آر ام آرایشگاه: فاکتورهای مناسب موثر بر تصمیم مشتریان برای استفاده مجدد از خدمات یک آرایشگاه زنانه.
یکی از مهمترین مسائل در مورد سی آر ام آرایشگاه های زنانه یا همان مدیریت ارتباط با مشتری در سالن های زیبایی ترغیب مشتریان برای استفاده مجدد از خدمات یک آرایشگاه زنانه می باشد. بازگشت مشتریان استفاده کننده از خدمات یک آرایشگاه زنانه یا هر کسب و کار دیگری شدیدا مهمتر از جذب مشتریان جدید می باشد زیرا بازگرداندن یک مشتری از نظر هزینه ای به صرفه تر از تبلیغات برای جذب مشتریان جدید می باشد. بر اساس مرور کسب و کار هاروارد پیدا کردن یک مشتری جدید ۵ تا ۲۵ برابر هزینه بر تر از حفظ یک مشتری قدیمی می باشد.
برای همین از مسائل بسیار مهم داشتن در سی آر ام آرایشگاه ها (CRM) داشتن اطلاعات دقیق و شفاف در مورد فاکتورهای اثر گذار بر نیت مشتریان برای استفاده مجدد از خدمات یک آرایشگاه زنانه می باشد. به همین دلیل در این مقاله یک سری از عوامل مناسب موثر بر قصد مشتریان برای استفاده از خدمات یک آرایشگاه زنانه که در مطالعه ای بزرگ در تایوان با عنوان ” آیا مشتریان من بر می گردند؟ یک مطالعه سالن های زیبایی در تایوان” عنوان شده است ارائه می شود.
قابل ذکر است که در این مطالعه بی نظیر این عوامل از نظر مشتریان آرایشگاه های زنانه و همچنین پرسنل آرایشگاه های زنانه دسته بنده شده اند که همانطور که ملاحضه خواهید کرد این عوامل از دیدگاه مشتری و پرسنل در بعضی آیتم های مشابه و در برخی آیتم ها متفاوت می باشند.
عوامل مناسب اثرگذار بر قصد مشتریان برای استفاده مجدد از خدمات یک آرایشگاه بر اساس مطالعه یون-یانگ لین و همکاران.
فاکتورهای تاثیرگذار از دیدگاه مشتریان:
(۱) مشاهده نتایج آشکار بعد از گرفتن خدمت
(۲) داشتن حریم خصوصی در حین خدمت گیری
(۳) تخفیف های مناسب برای استفاده از خدمات و محصولات
(۴) اطلاعات عملی دقیق آرایشگران از محصولاتی که برای آنها استفاده می شود.
فاکتورهای تاثیرگذار از دیدگاه پرسنل سالن ها:
(۱) فضای سالن به صورت زیبایی طراحی شده باشد که باعث آرامش مشتریان بشود
(۲) افزایش ارتباط پرسنل با مشتری
(۳) وجود حریم خصوصی برای مشتریان در حین خدمت گیری
(۴) با انگیزه بودن پرسنل در حین خدمت رسانی به مشتریان
با توجه به نکات گفته شده یکی از مهمترین ضروریات امروزه برای سالن های زیبایی توانایی آن ها در باز گرداندن مشتری های جاری می باشد که برای این مهم باید عوامل مهمی را در نظر گرفت که برخی از آن ها در بالا مورد اشاره قرار گرفت. می توان نتیجه گرفت یکی از مهمترین ابعاد کسب و کار آرایشگاه ها در حال حاضر نحوه کنترل کردن این عوامل همچنین مدیریت ارتباط با مشتری یا همان سی آر ام آرایشگاه (CRM) می باشد. در حال حاضر نرم افزار چهره به عنوان معروفترین و پرکاربرد ترین نرم افزار مدیریت جامع آرایشگاه های کشور دارای بخش سی آر ام آرایشگاه های کامل حرفه ای در پکیج کامل خود می باشد که می تواند ابزار مناسبی در سالن ها برای مدیریت ارتباط مشتریان باشد که از طریق این لینک می توانید اطلاعات کامل و جامع در مورد این نرم افزار و نحوه تهییه آن به دست بیاورید. یا برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره های شرکت یا شماره همراه ۰۹۳۵۴۳۴۱۰۸۸ تماس بگیرید.
سوالات خود در مورد نحوه مدیریت ارتباط با مشتریان را در واتساب می توانید از کارشناسان توسعه کسب و کار چهره بپرسید، شماره واتساب ۰۹۹۰۱۷۷۵۳۰۶٫
مقالات استفاده شده در این مطلب: