نکات حیاتی مدیریت سالن زیبایی، بخش چهارم
ترفندهای انگیزیشی برای پرسنل
در پرسنل خود ایجاد انگیزه کنید یک پرسنل با انگیزه مشتری راضی و صندوق خوبی برای شما می سازد.
هرگاه پرسنل شما راضی و شاد باشند بهره وری سالن افزایش پیدا میکند و مشتریان راضی تری خواهد داشت، خیلی ساده است پرسنل شاد با افزایش نرخ بازگشت مشتری صندوق شما را بهبود می بخشند.
در سالن خود یک فرهنگ کاری مثبت و سازنده ایجاد کنید. پرسنل سالن زیبایی شما دوست دارند شما آنها را درست بشناسید با آنها صمیمی باشید و در قبال بهره وری بهتر از آنها تشکر کنید، این عوامل در آنها حس ارزشمندی ایجاد کرده و نتایج کاری بهتری به بار خواهد آورد. در این مطلب می خواهیم یک راهکار برای ایجاد این احساسات در پرسنل آرایشگاه به شما ارائه دهیم.
- از دستاوردهای پرسنل موفق خود قدردانی کنید و این دستاوردها را باهم جشن بگیرید.
- بر اساس نظر سنجی از مشتریان مشخص کنید آرایشگر مورد علاقه مشتریان در این ماه چه کسی بوده است، در یک جلسه او را معرفی کنید و قدردانی به عمل بیاورید، حتی به او جایزه ای بدهید.
- در جلسه ماهیانه همچنین مشخص کنین کدام پرسنل بیشترین مشتری را داشته است.
- مشخص کنین کدام یک از پرسنل ها یک خدمات را در زمان کمتری و با کیفیت بهتری انجام می دهد.
- کدام پرسنل در ماه جدید توانسته است با افزایش مهارت خود یک تکنیک جدید را در آرایشگاه ارائه دهد.
همچنین مسائل غیرمرتبط با کار مثل تولد، سالگرد ازدواج و … پرسنل را نیز گوشزد کنید و حتی اگر امکان دارد جشن کوچکی بگیرید
اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما با انگیزه، و درگیر مسائل سالن شما هستند و در مورد خدمات شما سعی میکنند مشتری جذب کرده و با تکنیک های متفاوت بازاریابی از مشتریان جدید شما مشتریان وفادار بسازند.