نکات حیاتی مدیریت سالن زیبایی، بخش سوم
مدیریت ارتباط در محیط سالن
در محیط کاری خود رابطه رسمی و صمیمی را با هم ترکیب کنید تا موثر باشد.
در مطلب نکات حیاتی مدیریت سالن زیبایی، بخش سوم به نحوه ارتباط با پرسنل می پردازیم. بیشتر اشتباهات و سردرگمی های محیط کاری به دلیل عدم ارتباط مناسب افراد با یکدیگر است. تیم خود را با تمام کارهای جدید که قرار است انجام دهید یا تغییراتی که در خدمات رسانی یا نحوه مدیریت سالن قرار است ایجاد شود آشنا کنید تا کامل در جریان امور باشند و در ازای آن بازخورد بخواهید. طوفان فکری را در جلسات منظم خود با پرسنل راه اندازی کنید، برای هر تصمیمی از همه نظرخواهی کنید بگذارید طوفان فکری در جلسات شما راه داشته باشد شاید در بین نظرات مختلف تصمیمات خارق العاده ای به وجود آید که تاثیرات شگرفی در وضعیت کاری و حتی صندوق شما داشته باشد. در جلسات رسمی باشید اما خشک نباشید، رسمی بودن با بدخلق بودن و خشک بودن متفاوت است، در عین رسمی بودن با پرسنل خود صمیمی باشید بگذارید روحیه همکاری و مفهوم رابطه برد-برد و سود مشترک همه پرسنل در سالن شما به وجود آید.
شفافیت و جو دوستانه با کارمندان باعث ایجاد اعتماد می شود و به افزایش تعامل کارکنان کمک می کند.
دقت داشته باشید که ارتباط فوری روزانه در حین کار نیز بسیار مهم است. آیا تغییر ناگهانی در برنامه ها وجود دارد؟ درخواست های جدید مشتری؟ تغییر آدرس؟ شما و تیمتان باید یک کانال ارتباط کاری اختصاصی برای همه این بهروزرسانیهای سریع داشته باشید، همیشه بدانید تصمیمات جمعی در هر تغییری می تواند راهگشاتر از تصمیمات فردی باشید، این حتی معنای دموکراسی است، تصمیم گیری هر چه با مشارکت بیشتری انجام شود خطای کار کمتر خواهد شد.
ارتباط مؤثر منجر به سردرگمی و سوء تفاهم کمتری می شود، جو تیمی به وجود می آورد، فرهنگ محیط کار مثبت ایجاد کرده و مسئولیت پذیری ایجاد می کند. بنابراین ایجاد و ترویج یک جریان ارتباط زنده بسیار مهم است. و تنها راه دستیابی به آن، ایجاد ارتباط صمیمی و دوطرفه بین شما و پرسنل شماست.