سری نکات حیاتی مدیریت سالن زیبایی
سالن خود را کاملا شفاف مدیریت کنید!
از نکات حیاتی مدیریت سالن زیبایی ایجاد فرهنگ یا کالچر سالن و جو همکاری تیمی در سالن می باشد. کارمندان سالن زیبایی شما افرادی خلاق، دوست دار آزادی عمل و باهوش هستند. مانند همه افراد پرسنل شما نیز ممکن است در برخی مواقع رقابتی، مستقل تا حدی خودخواه بشوند که امری عادی در همه کسب و کارها می باشد. مدیریت جو سالن و ایجاد روحیه همکاری و حفظ روحیه تیمی دقیقا همانند مدیریت ارتباط با مشتریان یا سی آر ام بسیار حیاتی و در برخی موارد بسیار سخت می باشد. اما راه حل ساده این است:
در مقابل پرسنل شفاف، واضح، رک و مودب باشد. هرچه عدم شفافیت و ابهام در وظایف و مسئولیت ها در سالن شما کمتر باشد روحیه تیمی بهتری خواهید داشت که این به فرهنگ ارایشگاه شما کمک شایانی خواهد کرد.
در زیر نکاتی برای ایجاد شفافیت در محیط سالن شما ارائه شده است که با رعایت آن ها می توانید فرهنگ کاری مناسب سالن خود را بسازید:
- نقش ها و مسئولیت ها را در تیم خود به وضوح تعریف کنید.
- مهارت ها و صلاحیت های مورد نیاز برای هر نقش را خودتان به صورت تخصصی مشخص کنید، و به آن ها پایبند باشید، هر پرسنل برای انجام نقش خود باید مهارت های لازم را دارا بوده و هیچ ارفاقی در این زمینه نداشته باشید.
- پرسنل خود را در مورد رویهها و ضوابطی که باید از آنها پیروی کنند، آموزش دهید.
- یک برنامه نوبت کاری قوی در سالن راه اندازی کنید، همه پرسنل باید به زمان ها پایبند باشند، برای هر گونه تاخیر و بی نظمی زمانی جریمه وضع کنید.
- راه هایی برای کارمندان ایجاد کنید تا نظرات خود را به صورت شفاف به اطلاع شما برسانند.
- راه حل قابل اعتماد ردیابی زمان و جدول زمانی را انتخاب کنید.
- برای اطمینان از رعایت استانداردهای کیفی در ارائه خدمات توسط پرسنل پروتکل هایی در سالن خود وضع کنید.
- برندهای مواد آرایشی مجاز برای استفاده در سالن خود را به صورت واضح به اطلاع پرسنل برسانید.
- از پرسنل گزارش روزانه بخواهید.
- جلسات ماهیانه یا دو هفتگی داشته باشید و در آن انتقادات و پیشنهادات خود را به پرسنل گوشزد کنید.
- برنامه مالی تسویه حساب پرسنل دقیق داشته باشید، و تسویه حساب پرسنل خود را به عقب نیاندازید، برای مثال اگر تسویه های شما ماهانه است به پرسنل اطمینان خاطر بدهید که در روز مقرر تسویه حساب ها انجام خواهد شد.